Marka bir işletmenin tüm varlıklarının temsil eden bir işarettir. Fabrika arazisi, fabrika binaları, makineleri dahil, bir işletmenin bütün alt yapısı yalnız bir sözcük ile temsil edilir.

ARÇELİK, BEKO, VESTEL, SONY, AEG, TELEFUNKEN, BOSCH, SANYO, SAMSUNG, BEYMEN, ALTINYILDIZ, VAKKO, İGS, BOSSA, LEVI'S, WRANGLER, LACOSTE, ADIDAS, REEBOK, NIKE, vb. tanınmış markalar örnek olarak verilebilir.

Marka bir kalite simgesi ve reklam aracıdır. Kişinin satın almak istediği bir eşyayı özgürce seçmek olanağı sağlar.

Avrupa Birliği ülkelerinde ulusal, bölgesel ve uluslararası olmak üzere bütün marka koruma yöntemleri uygulanmaktadır. 

Herkes, her şeyi bilemez… bilmesi de gerekmiyor… Ancak yaşadıklarımızın, geçmişte bir yerlerde başladığını bilmemiz, bizden başlayarak, hepimiz için yararlı.

Bu nedenle dün yaşananlar, bugünleri yaşatırken; bugünleri karşılayamayanları ayıklayabilir, yerine koyulması gereken güncel ve doğru değerleri yaşamlarımıza taşıyabiliriz.

Yurdumuzda üretilen mal ve hizmetler, her geçen gün çeşit ve kalite olarak faklılaşıp, zenginleşiyor. Siz ürettikleriniz hedef kitlenize ulaşmasını, daha çok ulaşmasını istiyorsunuz doğal olarak.

Mal ve hizmetleriniz kalite, aranılan özelliklere sahip. Yine de emeklerinizin karşılığını alamadığınızı düşünüyorsanız; yapmanız gerekenler var. Yalnız mal ve hizmetlerinizi, aranılan özelliklere sahip olarak üretmeniz yeterli olamıyor artık.

Bu yetersizlik, sizlerin üretim eksiklikleriniz değil. Eksik olan, yaşadığımız günlerde insanların, genel olarak kaybolduğunu düşünüp, şikayet ettikleri “güven” duygusu. Nerede, nasıl kaybolduğunu açıklayamasa da; insanlar kayıp olduğu konusunda, genel olarak fikir birliğine vardıkları “güven” duygusunu her yerde arıyor.

İşte, tam burada size bir görev daha düşüyor. Taşıması gereken özelliklerin tamamını kapsayan mal ve hizmetlerinizle birlikte, tüketicilerinize bu duyguyu da vermek. Bu duyguyu arayan yeni müşteri adaylarına ulaşmak ve son olarak da onların da müşteriniz olmalarını sağlamak.

Her işin kuralları olduğu gibi, bu konunun da geçerli ve etkin kuralları var. Yapacağınız iş çok kolay. Mal ve hizmetlerinizin özelliklerini belgeleyerek, tüketicilere “güven” vermek. “Güven” arayan yeni müşteri adaylarının sizi tercih etmelerini sağlamak.

Siz, artık “Yerli malı, yurdun malı, her dünyalı bunu kullanmalı” diye büyük düşünenlerden iseniz; aynı işlemleri yurt dışı için de yapabilir, yerel olmaktan çıkıp, ülke çapında olmayı da aşarak, Dünya çapında üretici de olabilirsiniz. Büyük bir aile olarak düşünebileceğimiz ülkemiz insanlarının da sizinle, gerçek anlamda gurur duyarken; sahiplenmesini de sağlayabilirsiniz.

Karar sizin. Siz isteyin, biz sizin adınıza yapalım.